ليزر موهاي زائد
 


از بين بردن موهاي زائد


شيوه از بين بردن موهاي زائد با استفاده از ليزر با وجود آنكه به سرعت در ميان افراد رايج گرديده است و بسياري افراد براي از بين بردن موهاي زائد بدن خود به آن روي آورده اند، يك فرايند سريع و زود بازده نيست و براي آنكه بتواند تمامي موهاي زائد در يك ناحيه را از بين ببرد به زمان نياز دارد. براي آنكه افراد بتوانند بهينه ترين نتيجه را از اين شيوه درماني بگيرند نياز است كه 5 الي 10 جلسه ليزر را پشت سر بگذارند و هر يك از اين جلسات بايد در فاصله زماني 10 هفته از جلسه قبل خود قرار بگيرد. اين مساله به دليل طبيعت بدن افراد و روند رويش موهاي زائد مي باشد كه چرخه استفاده از ليزر براي از بين بردن موهاي زائد را مستقيما تحت تاثير قرار مي دهد.
در ادامه به مساله شيوه عملكرد اين فرايند خواهيم پرداخت.


چرخه رويش موهاي بدن انسان


براي آنكه متوجه شويد روند از بين بردن موهاي زائد با استفاده از ليزر به چه صورت مي باشد، شما ابتدا نياز داريد بدانيد كه چرخه رشد موهاي زائد در بدن به چه صورت مي باشد. در اعماق پوست بدن شما حفره ها و يا روزنه هاي كوچكي وجود دارد كه فوليكول هاي مو در آن قرار دارند. فوليكول هاي مو در واقع ريشه موها هستند و موها از داخل آن ها شروع به رشد مي نمايند. هر فوليكول مو سه فاز مختلف رشد را در طول روند رشد خود طي مي كند كه هر يك از اين فاز ها مي تواند از چند روز چند ماه و يا سال به طول بيانجامد. اين مساله كاملا بستگي به محل قرار گيري آن فوليكول مو و نوع موي زائد دارد. در زير فاز هاي مختلفي كه فوليكول هاي مو در طول فرايند رشد خود آن را طي مي نمايند به تفسير آورده شده است.


•    فاز رشد: فاز رشد كه از آن با نام علمي آناجن (Anagen) نيز ياد مي شود، فاز فعاليت فوليكول هاي مو مي باشد. موهاي زائد بدن ممكن است از چند روز تا چند ماه در اين فاز باقي بمانند. در هر دوره از زمان 15 الي 20 در صد از موهاي بدن در فاز رشد قرار دارند. اين موهايي كه در فاز رشد قرار دارند و يا اصطلاحا فعال هستند همان موهايي هستند كه ليزر آنها را هدف قرار مي دهد و موجب از بين رفتن آنها مي گردد.
•    فاز انتقال: فاز انتقال كه نام علمي آن كاتاجن (Catagen) مي باشد، مدت زماني است كه رشد موها متوقف مي شود و موها از حالت فعال به حالت منفعل تغيير فاز مي دهند. در اين دوره از زمان اندازه فوليكول ها كوچك تر از حالت فعال مي گردد و از منابع تغذيه اي خود كه مواد لازم براي رشد را فراهم مي نموده اند جدا مي گردد. در اين دوره بر آمدگي هايي كه در محل رويش موهاي زائد بر روي پوست ايجاد مي شود و دليل آن رشد موهاي زائد است از بين مي رود و سطح پوست در محل منافذ كاملا يكدست و بدون برآمدگي مي گردد. موهاي زائد ممكن است براي مدت چند روز تا چند هفته در اين وضعيت باقي بمانند.
•    فاز استراحت: فاز استراحت كه نام علمي آن تلوجن (Telogen) مي باشد، مدت زماني است كه فوليكول ها براي بازيابي نيروي خود و جذب مجدد ذخيره هاي غذايي بدان نياز دارند تا فعاليت خود را از سر بگيرند. در اين دوره پس از آنكه فوليكول ها مواد غذايي مورد نياز خود را جذب مي نمايند مجددا شروع به رشد مي كنند و برآمدگي هاي ناشي از رشد موها دوباره بر روي پوست نمايان شده و موهاي زائد دوباره بر روي پوست نمايان مي گردند. پس از اين دوره موهاي مجددا وارد فاز فعاليت يا آناژن مي گردند و رويش خود را از سر مي گيرند.


كلينيك ليزر موهاي زائد چگونه موجب از بين رفتن موها مي گردد؟ (ليزر موهاي زائد چگونه كار مي كند)


در طول فرايند ليزر كردن موهاي زائد يك تكنسين كار آزموده كه داراي مدرك و مجوز رسمي فعاليت باشد از يك دستگاه ليزر بر روي پوست شما استفاده مي نمايد. دستگاه ليزر اشعه هاي نوري ليزر را به صورت تشديد شده و متمركز شده در مي آورده، تا فوليكول هاي موهاي زائد را در پوست شما از بين ببرد. اين اشعه هاي نور متمركز شده به حرارت تبديل مي شوند و توسط فوليكول هاي موي شما كه در فاز فعاليت هستند جذب مي شود. اين فرايند با نام علمي فوتوترمويسيس (Photothermoysis) شناخته مي شود. زماني كه فوليكول هاي مو حرارت اشعه ليزر را جذب مي نمايند، غير فعال مي گردند و در واقع اين مساله موجب مي شود كه فوليكول ها توانايي خود را در روياندن موهاي جديد از دست بدهند. در فاصله زماني كوتاه نسبت به زماني كه فوليكول ها اشعه هاي متمركز شده ليزر را جذب مي نمايند، موهاي زائد مي ريزند و ديگر هيچ گاه مجددا رويش نمي يابند.


در مرحله رشد از چرخه رويش مو ها، رنگ دانه هاي مويي درون فوليكول ها در بيشترين مقدار خود قرار دارند و اين مساله موجب مي شود كه به خوبي اشعه هاي ليزر را جذب نمايند. اين فوليكول هاي مو قادر هستند كه بخش اعظمي از حرارت و انرژي اشعه هاي ليزر را جذب نمايند و اين مساله رشد آنها را غير فعال مي نمايد. از آنجايي كه ميزان رنگ دانه ها در فوليكول هاي مو در ساير فاز هاي سيكل رشد به اندازه زماني آنها در فاز فعاليت يا رشد هستند، نمي باشد لذا موهايي كه در ساير فاز ها قرار دارند به اندازه موهايي كه در فاز فعاليت قرار دارند تحت تاثير اشعه ليزر قرار نمي گيرند. از اين رو اشعه ليزر تنها مي تواند فوليكول هاي موهايي كه در فاز رشد قرار دارند را از بين ببرد. در هر دوره از زمان تنها يك سوم و يا كمتر از موها در فاز رشد قرار دارند. به همين دليل هر فرد نياز به جلسات ليزر متعددي دارد تا همه موهاي زائد بدن وي از بين بروند.


برنامه ريزي زماني براي جلسات درماني ليزر موهاي زائد


به دليل آنكه تمامي موهاي بدن با يك جلسه ليزر از بين نمي روند و جلسات ليزر متعددي نياز است تا تمامي فوليكول هاي موهاي زائد تحت تاثير اشعه ي ليزر قرار بگيرند و براي هميشه غير فعال گردند، از اين رو نياز است كه شما برنامه زمان بندي دقيق و منظمي براي جلسات ليزر خود داشته باشيد. بسته به اندازه ناحيه و نوع موهاي بدن فرد اكثر افراد 5 الي 10 جلسه ليزر نياز دارند تا بتوانند به نتيجه دلخواه خود و خلاصي از شر موهاي زائد برسند. از آنجايي كه اين جلسات بايد در فاصله زماني 10 هفته از يكديگر قرار بگيرند، گروه جديدي از فوليكول هاي مو در هر يك از جلسات ليزر تحت تاثير اشعه قرار مي گيرند. پس از هر جلسه بخشي از موهاي بدن فرد براي هميشه از بين مي روند و پوست فرد نرم تر و لطيف تر از قبل مي گردد.


اگر شما تصور مي كنيد كه روش ليزر موهاي زائد براي شما مناسب مي باشد و قصد داريد كه در آينده نزديك با استفاده از اين روش از شر موهاي زائد خود خلاص شويد تنها كافيست كه با ما تماس بگيريد و از راهنمايي هاي مشاوران خبره و پزشكان متخصص در مجموعه ما بهره مند گرديد. 
 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۴۵:۲۰ ] [ آراد رلامي ] [ نظرات (0) ]

نكات قبل از ليزر موهاي زائد كه پيش از ليزر كردن بايد آنها را بدانيد
براي از بين بردن موهاي زائد بدن، ليزر يكي از راحتترين، موثرترين و در عين حال بي خطر ترين راه هاي ممكن است. در ادامه به 10 نكته مهم اشاره مي كنيم كه قبل برطرف نمودن موهاي زائد بوسيله ليزر بهتر است نسبت به آنها آگاهي داشته باشيد.
1.    در طول دوره ليزر، موم اندازي ممنوع!
در طول دوره ي رفع موهاي زائد بوسيله ي ليزر بايد كمي صبور باشيد و هرگز موهاي زائد را موم اندازي نكنيد. ليزر زماني مي تواند بهترين عملكرد را داشته باشد كه موهاي زائد شما در طول دوره ي ليزر مستقيما به ريشه متصل باشند.
در اين دوره توصيه مي شود كه از هيچ كدام از روش هايي كه به طور كامل موهاي زائد را برطرف مي كنند استفاده ننماييد. تنها در صورت نياز مي توانيد آنها را اندكي كوتاه كنيد. اين موضوع به اين دليل بايد رعايت شود كه روش هاي ديگر برطرف كردن موهاي زائد ممكن است موها را به طور كامل از ريشه جدا كنند يا باعث رشد بي رويه موها در آن ناحيه شوند.
2.    ليزر براي برطرف كردن موهاي زائد بلوند، سفيد و قرمز كارايي ندارد
عملكرد ماشين هاي ليزر موهاي زائد بسيار به رنگدانه هاي مو وابسته است و از آنجايي كه موهاي بلوند، سفيد و قرمز از رنگدانه هاي بسيار كمي برخوردار هستند، ليزر نمي تواند اثربخشي خوبي در برطرف كردن آنها داشته باشد. موهاي قهوه اي روشن و همچنين موهاي ضعيف نيز به همين دليل به سختي با ليزر برطرف مي شوند. بهتر است قبل از شروع دوره ي ليزر موهاي زائد با پزشك مربوطه در مورد موهاي خود و همچنين ميزان موفقيت آميز بودن دوره مشورت نماييد.
3.    ليزر نمي تواند بر روي تتو يا پس از انجام تتو انجام شود
اگر قصد داريد موهاي زائد محلي كه بر روي آن تتو انجام داده ايد را برطرف نماييد، ليزر روش مناسبي براي اين كار نيست. برطرف كردن موهاي زائد بوسيله ي ليزر ممكن است اين ناحيه را بسوزاند و يا تتو را محو نمايد. همچنين اگر قصد داريد تتوي خود را محو كنيد، اين روش ليزري، روش مناسبي براي اين كار نخواهد بود و بايد با پزشكي كه در زمينه محو تتو فعاليت مي كند مشورت كنيد و از امكانات مناسب اين كار بهره بگيريد.
4.    برطرف كردن موهاي زائد با ليزر بايد بيش از يك جلسه انجام شود
ليزر زماني مي تواند اثر گذار باشد كه موها در فاز رشد (Anagen) باشند. در اين فاز موها همواره در حال بلند تر شدن هستند. اگر هنگامي كه ليزر انجام مي شود موهاي شما در اين فاز قرار نداشته باشند، نياز است كه براي برطرف شدن آنها يك جلسه ديگر جهت ليزر درماني مراجعه شود تا موهاي زائد به طور كامل برطرف گردد. به طور ميانگين در20% از زمان هاي رشد، مو در فاز آناژن قرار دارد. از اين رو توصيه ي ما به شما اين است كه براي اينكه دوره ي درمانتان كامل شود بين 6 تا 12 جلسه ليزر درماني را پيگيري نماييد.
5.    برطرف كردن موهاي زائد بوسيله ليزر يك روش درماني با ماندگاري طولاني مدت است
برطرف كردن موهاي زائد با ليزر به نسبت روش هاي ديگر از ماندگاري بسيار بالاتري برخوردار است و ممكن است سال ها پس از انجام اين روش موهاي زائد در محل ليزر پديدار نشوند. اما به طور معمول هر از چند گاهي نياز است براي بهبود كيفيت اين درمان، يك جلسه ليزر انجام شود. بسياري از مردم گمان مي كنند رفع موهاي زائد به وسيله ليزر روشي است كه 100% اصلاح را انجام مي دهد و هيچ موي زائدي در محل باقي نمي گذارد. در حال حاضر هيچ تكنولوژي ليزري وجود ندارد كه بتواند 100% تضمين دهد كه تك تك موهاي زائد بدن را به طور كامل برطرف نمايد. با اين حال ممكن است در برخي از موارد نتايج بسيار درخشاني از ليزر درماني ديده شود كه اصلاح به طور 100% انجام گرفته باشد.
6.    اين روش بسيار شگفت انگيز است
بعد از انجام يك جلسه ليزر درماني، افراد مشاهده مي كنند كه ميزان رشد موهاي زائد بدنشان كاهش يافته است و موهايي كه اصلاح شده اند ديگر مجددا ظاهر نمي شوند. بهترين نواحي كه ليزر به خوبي مي تواند آن را اصلاح كند زيربغل، ناحيه هاي محرمانه و قسمت هاي پايين پا مي باشد. ليزر علاوه بر اينكه رشد موها را كاهش مي دهد مزاياي ديگري نيز به همراه دارد. اين روش بوي بد بدن را نيز كاهش مي دهد و مانع از رشد موهاي زير پوستي مي شود.


7.    رفع موهاي زائد بوسيله ليزر عوارض جانبي ندارد
قبل از انجام ليزر، مطمئن شويد كه پزشك از تمامي داروهايي كه مصرف مي كنيد و بيماري هايي كه داريد آگاه شده است. پس از انجام ليزر موهاي زائد و برطرف كردن موهاي زائد به اين روش، هيچ عارضه ي جانبي بلند مدتي براي شخص بوجود نمي آيد. اين روش كاملا امن است. بلافاصله پس از انجام ليزر درماني ممكن است پوست اندكي قرمز شود و بيمار در آن ناحيه احساس خارش كند اما اين عوارض نيز طي 2 تا 48 ساعت اول پس از درمان برطرف خواهند شد.
8.    براي درمان ليزري موهاي زائد معطلي وجود ندارد
در حال حاضر به دليل افزايش تعداد كلينيك هاي درمان موهاي زائد به روش ليزر، به راحتي و در كمترين زمان مي توان درمان ليزري موهاي زائد را شروع كرد. تعدد كلينيك ها علاوه بر اين موضوع باعث شده است كه قيمت اين درمان نيز به طور قابل توجهي كاهش پيدا كند. همچنين پيشنهادات و تبليغات ويژه اي براي ليزر درماني موهاي زائد وجود دارد كه بيماران مي توانند حتي با قيمت هاي پايين تر نيز درمان موهاي زائد خود را پيگيري نمايند. به اين ترتيب مي توان گفت كه روش ليزر درماني علاوه بر مزاياي ديگري كه تا اينجا بيان شد، مي تواند مقرون به صرفه نيز باشد.
9.    بهترين روش را با توجه به پوستتان انتخاب كنيد
با وجود روش هاي ليزر درماني متنوع براي برطرف كردن موهاي زائد، بهتر است با جمع آوري اطلاعات دقيق بهترين روش را با توجه به نوع و كيفيت پوستتان انتخاب نماييد. سعي كنيد براي درمان موهاي زائد از روش هاي حقيقي ليزري استفاده كنيد و با روش هاي Intense pulsed light موهاي زائد را درمان نكنيد. زيرا اين دستگاه ها (IPL) معمولا نتايج خوبي را بدست نمي دهند و عمدتا بيماران از آنها ناراضي هستند. اگر پوست شما نازك است بهتر است از دستگاه هاي Alexandrite استفاده كنيد. اگر پوست شما همانند افراد آسياي شرقي است يا پوستي همانند آفريقايي هاي كاراييب داريد، بهتر است دستگاه ليزر ND YAG را امتحان كنيد زيرا نتايج اين دستگاه براي اين نوع پوست ها فوق العاده است.
10.    مي توانيد ليزر درماني را بر روي تمام بدنتان انجام دهيد
ليزر مي تواند از نوك سر تا انگشتان پا را اصلاح كند. اگر مي خواهيد پوست سرتان به طور كامل طاس شود، بوسيله ليزر مي توانيد با كيفيت بالا اين كار را انجام دهيد. همچنين اين روش قادر است نواحي محرمانه زنانه و مردانه را به طور كامل اصلاح نمايد. به هيچ عنوان از عوارض ناباروري اين روش نترسيد زيرا اساسا ناباروري جزو عوارض جانبي اين روش نمي باشد.


https://tehranlaserclinic.tumblr.com 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۰۶:۴۶:۲۵ ] [ آراد رلامي ] [ نظرات (0) ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه
لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 5
دیروز : 2
افراد آنلاین : 1
همه : 1045
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب